diumenge, 21 d’octubre del 2012

Resum del PLE extraordinari



El passat dijous dia 18 d’octubre es va celebrar el Ple extraordinari núm. 9/12.
Segons l’ordre del dia el primer punt era aprovar la modificació de les Ordenances Fiscals reguladores dels tributs municipals per a l’any 2013. En aquestes Ordenances no hi ha un increment de taxes, sols hi ha canvis normatius que es dicten des de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
Els regidors de CiU vam proposar si es podia rebaixar el coeficient que es cobra de l’IBI per part de l’Ajuntament, actualment en un 0,63. L’Equip de Govern van argumentar que no es podia abaixar.
La regularització del cadastre és obligatòria i es va fer al 2005. Llavors s’havia d’incrementar en un sol cop l’IBI i el govern de CIU de llavors va demanar que la pujada es fes poc a poc, per això cada any la quota puja. El coeficient que assigna l’Ajuntament es pot modificar si l’Equip de Govern ho vol.
Aquest punt es va aprovar.
El segon punt es va aprovar, els regidors de CIU ens vam abstenir, ja que era l’aprovació de la modificació de crèdit entre partides pressupostaries. A tall d’exemple de com es fa el pressupost, el diners destinats a telèfon pel 2012 era de 6.500 Euros i ara puja a 8.849.03 Euros, la justificació de l’Equip de Govern era que s’ha canviat la portabilitat d’una companyia a una altre i la pujada de l’IVA. Cap comentari sobre aquest punt...
El punt tercer era l’adjudicació de l’obra del carrer Industria a l’empresa Construccions J. Riera, es va aprovar amb l’abstenció de CIU.
Anteriorment havíem manifestat si el cost de l’obra podia ser més econòmic i la resposta va ser que estava dins els paràmetres que marca l’ITEC.
El Equip de Govern va dir que des de que es va començar a treballar amb aquesta obra el pressupost ha baixat un 25% respecte al pressupost original i que l’Ajuntament assumeix un 10% del preu de l’obra.
CIU creu que es podia haver estudiat haver baixat el preu ja que avui en dia els preus no són els mateixos que fa uns anys, que es quan es va redactar el pressupost.

El punt quatre, es va aprovar els Barems per a la prestacions socials per a l’exercici 2012-2012. Els Barems els proposa el Consell Comarcal de l’Anoia.
El van aprovar les Bases reguladores dels ajuts per a activitats educatives. Era el punt cinquè.
En el punt sisè es aprovar els complements per a les prestacions econòmiques en cas d’incapacitat transitòria dels treballadors de l’Ajuntament de Tous.
El va aprovar el calendari fiscal pel 2013.
També es van aprovar dos mocions una a favor de l’adhesió a l’Associació de Municipis per la Independència i un altre en defensa del Dret a les dones a decidir sobre la interrupció voluntària del seu embaràs.  

Properament s’haurà d’aprovar el pressupost pel 2013.
El proper Ple Ordinari, serà al mes de novembre, el dia 15 de novembre, tercer dijous de mes.

Podeu consultar les actes dels Plens al web de l’Ajuntament, actualment estan fins al mes de maig, ja s’han fet plens al juliol, agost, setembre i ara l’octubre.