En aquest Ple en
sessió extraordinària hi va haver, finalment, 4 punts.
El primer punt a
tractar era la verificació, si s’escau, del Text Refós del Pla d’Ordenació
Urbanística Municipal de Sant Martí de Tous, de data febrer de 2012, elaborat
per l’equip redactor, de conformitat amb l’acord adoptat per la CTU (Comissió
Territorial d’Urbanisme) de la Catalunya Central en sessió de data 13 d’abril
de 2011.
La redacció del
POUM havia d’incloure unes prescripcions que la CTU havia assenyalat. Una
vegada incloses aquestes prescripcions es presenta el Text per a la seva
verificació i trametre el Text Refós a la Comissió Territorial d’Urbanisme de
la Catalunya Central per a fi que en doni conformitat i es publiqui l’acord.
Es preveu un temps
de 4 a 6 mesos per a la seva aprovació definitiva. Punt que va ser aprovat en
la votació dels regidors.
El segon punt, la
modificació de crédit núm. 3/12. L’equip de govern va presentar la baixa de
partides per incrementar-ne d’altres.
Destacar la creació
de la nova partida per a l’oferta pública de la llar d’infants, per un valor de
32.242.55 Euros. En contrapartida baixa les partides corresponent al pagament
del sous del personal laboral i la Seguretat Social dels mesos de setembre a
desembre del personal de la llar.
Una altra partida
que augmenta en 50.000 Euros, és la que duu per títol “Estudis i treballs
tècnics”, que preguntat pels regidors de CIU, ens vans respondre que aquesta
quantitat corresponent a la coordinació de seguretat i salut de les obres de la
Llei de Barris i que després les empreses hauran de retornar ja que el plec de
condicions de l’adjudicació dels projectes aquest apartat de seguretat i salut
corre a càrrec de les empreses adjudicatàries.
La patida que baixa
són 50.000 Euros corresponent a la compra del vehicle que volia comprar l’equip
de govern, la baixa està valorada en 1.750,25 Euros i la baixa per valor de 48.249,75 Euros
correspon a la partida de la Millora de Vials i Places (un projecte no definit).
La resta de la partida
de l’adquisició d’un vehicle municipal, por valor de 19.249,67, s’abaixa i
queda la partida a zero. Pel contrari s’apuja la partida de millora xarxa aigua
i clavegueram, valorada amb 6.549,67 Euros, i l’escomesa elèctric Ateneu
Municipal, valorada en 12.700 Euros. Els 6.549,67 Euros, és una previsió de
pagament a l’Agencia Catalana de l’Aigua.
La modificació de
crèdit també afecta, el mateix que a la llar d’infants, a les partida de les
persones de neteja dels edificis públics, que properament s’oferirà oferta
pública per a obtenir aquest servei. Les partides modificades pugen 13.877,-
Euros.
Finalment es
modifica una partida a la baixa per valor de 30.000 Euros, de rehabilitació de
façanes (per segon any consecutiu aquesta partida es modifica), quedant la
partida a zero, i l’altra partida que es modifica és el romanent de
l’Ajuntament, per un valor de 24.106,90 Euros. El total de 54.106.90 Euros,
queda augmentat en vàries partides entre elles augmenta les següents partides:
Les gratificacions per hores extres, que s’han hagut de fer per baixes del
personal, per un valor de 11.275 Euros. Joventut i cultura, 9.500 Euros. Festes
popular culturals, 5.000 Euros, comissions bancàries 2.500 Euros. Treballs
realitzats per empreses 5.000 Euros, premsa, revistes, llibres i altres
publicacions 2.000 Euros.
Puntualitzar que la
partida de joventut i cultura, rebrà una subvenció de la Diputació de Barcelona
per valor d’uns 8.000 Euros. Per a la dinamització
econòmica i turística del municipi, es preveu que una persona autònoma faci de
director de la dinamització.
Finalment els punts
3 i 4 eren acceptar la renúncia voluntària presentada per l’empresa EMCOFA per
no poder dur a terme l’execució dels contractes “Adequació del Carrer Torrent i
Parc Bató” i “Adequació de l’aparcament dissuasori i condicionament de graons i
replans”. Properament es licitarà de nou l’obra amb tramitació urgent. El nou
procés no farà variar gaire els terminis de l’execució de l’obra.
La resta de membres
de l’oposició van interessar-se per la situació de la llar infant. Punt que vam
escoltar i vam prendre nota per estudiar la situació de la llar. Aquest punt va
ser força discutit i ho continuarà sent properament.
Segons ha informat
l’equip de govern, amb l’oferta pública es mirarà de mantenir les treballadores
de la neteja i educadores en els seus llocs de treball amb unes condicions
laborals similars.
Els motius que argumenta
l’equip de govern a l’externalització de la llar d’infants, és degut a les
pèrdues que origina aquest servei. També les dificultats de les substitucions
en cas de baixa de poc temps.
El servei de neteja
es veurà millorat, ja que l’empresa posarà els productes de neteja i la neteja
també inclourà els vidres dels edificis.
Una valoració del
ple, és la rapidesa amb les quals s’han d’aprovar els punts a tractar. Per exemple
el dia abans hi ha una reunió per explicar les modificacions del POUM i al dia
següent s’han d’aprovar. Sobre les modificacions de crèdit pensem que quan es
fan els pressupostos no es té gaire clar cap on vol anar el govern, per
exemple, primerament volen comprar un vehicle, ara no. Quan es va parlar de l’externalització
només semblava afectar a una part de la neteja de l’edifici de l’Ajuntament,
ara afecta a totes les netejadores de tots els edificis públics.
Tot i així
continuarem informant sobre l’acció de govern i de les activitats en les quals
participem.
CIU Tous