dimarts, 5 de juny del 2012

Resum del Ple en sessió extraordinària del mes de maig


En aquest Ple en sessió extraordinària hi va haver, finalment, 4 punts.

El primer punt a tractar era la verificació, si s’escau, del Text Refós del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sant Martí de Tous, de data febrer de 2012, elaborat per l’equip redactor, de conformitat amb l’acord adoptat per la CTU (Comissió Territorial d’Urbanisme) de la Catalunya Central en sessió de data 13 d’abril de 2011.

La redacció del POUM havia d’incloure unes prescripcions que la CTU havia assenyalat. Una vegada incloses aquestes prescripcions es presenta el Text per a la seva verificació i trametre el Text Refós a la Comissió Territorial d’Urbanisme de la Catalunya Central per a fi que en doni conformitat i es publiqui l’acord.

Es preveu un temps de 4 a 6 mesos per a la seva aprovació definitiva. Punt que va ser aprovat en la votació dels regidors.

El segon punt, la modificació de crédit núm. 3/12. L’equip de govern va presentar la baixa de partides per incrementar-ne d’altres.

Destacar la creació de la nova partida per a l’oferta pública de la llar d’infants, per un valor de 32.242.55 Euros. En contrapartida baixa les partides corresponent al pagament del sous del personal laboral i la Seguretat Social dels mesos de setembre a desembre del personal de la llar.

Una altra partida que augmenta en 50.000 Euros, és la que duu per títol “Estudis i treballs tècnics”, que preguntat pels regidors de CIU, ens vans respondre que aquesta quantitat corresponent a la coordinació de seguretat i salut de les obres de la Llei de Barris i que després les empreses hauran de retornar ja que el plec de condicions de l’adjudicació dels projectes aquest apartat de seguretat i salut corre a càrrec de les empreses adjudicatàries.

La patida que baixa són 50.000 Euros corresponent a la compra del vehicle que volia comprar l’equip de govern, la baixa està valorada en 1.750,25 Euros  i la baixa per valor de 48.249,75 Euros correspon a la partida de la Millora de Vials i Places (un projecte no definit).

La resta de la partida de l’adquisició d’un vehicle municipal, por valor de 19.249,67, s’abaixa i queda la partida a zero. Pel contrari s’apuja la partida de millora xarxa aigua i clavegueram, valorada amb 6.549,67 Euros, i l’escomesa elèctric Ateneu Municipal, valorada en 12.700 Euros. Els 6.549,67 Euros, és una previsió de pagament a l’Agencia Catalana de l’Aigua.

La modificació de crèdit també afecta, el mateix que a la llar d’infants, a les partida de les persones de neteja dels edificis públics, que properament s’oferirà oferta pública per a obtenir aquest servei. Les partides modificades pugen 13.877,- Euros. 

Finalment es modifica una partida a la baixa per valor de 30.000 Euros, de rehabilitació de façanes (per segon any consecutiu aquesta partida es modifica), quedant la partida a zero, i l’altra partida que es modifica és el romanent de l’Ajuntament, per un valor de 24.106,90 Euros. El total de 54.106.90 Euros, queda augmentat en vàries partides entre elles augmenta les següents partides: Les gratificacions per hores extres, que s’han hagut de fer per baixes del personal, per un valor de 11.275 Euros. Joventut i cultura, 9.500 Euros. Festes popular culturals, 5.000 Euros, comissions bancàries 2.500 Euros. Treballs realitzats per empreses 5.000 Euros, premsa, revistes, llibres i altres publicacions 2.000 Euros.

Puntualitzar que la partida de joventut i cultura, rebrà una subvenció de la Diputació de Barcelona per valor d’uns 8.000 Euros.  Per a la dinamització econòmica i turística del municipi, es preveu que una persona autònoma faci de director de la dinamització.    

Finalment els punts 3 i 4 eren acceptar la renúncia voluntària presentada per l’empresa EMCOFA per no poder dur a terme l’execució dels contractes “Adequació del Carrer Torrent i Parc Bató” i “Adequació de l’aparcament dissuasori i condicionament de graons i replans”. Properament es licitarà de nou l’obra amb tramitació urgent. El nou procés no farà variar gaire els terminis de l’execució de l’obra.

La resta de membres de l’oposició van interessar-se per la situació de la llar infant. Punt que vam escoltar i vam prendre nota per estudiar la situació de la llar. Aquest punt va ser força discutit i ho continuarà sent properament.

Segons ha informat l’equip de govern, amb l’oferta pública es mirarà de mantenir les treballadores de la neteja i educadores en els seus llocs de treball amb unes condicions laborals similars.

Els motius que argumenta l’equip de govern a l’externalització de la llar d’infants, és degut a les pèrdues que origina aquest servei. També les dificultats de les substitucions en cas de baixa de poc temps.
El servei de neteja es veurà millorat, ja que l’empresa posarà els productes de neteja i la neteja també inclourà els vidres dels edificis.

Una valoració del ple, és la rapidesa amb les quals s’han d’aprovar els punts a tractar. Per exemple el dia abans hi ha una reunió per explicar les modificacions del POUM i al dia següent s’han d’aprovar. Sobre les modificacions de crèdit pensem que quan es fan els pressupostos no es té gaire clar cap on vol anar el govern, per exemple, primerament volen comprar un vehicle, ara no. Quan es va parlar de l’externalització només semblava afectar a una part de la neteja de l’edifici de l’Ajuntament, ara afecta a totes les netejadores de tots els edificis públics.

Tot i així continuarem informant sobre l’acció de govern i de les activitats en les quals participem.

CIU Tous