Ara ja fa uns dies que va començar a caminar aquesta legislatura. El Grup Municipal de CIU, com a representants a l’Ajuntament la Laia i el Josep Anton, ha presentat quatre propostes, una sol·licitud i una rectificació. Alhora que hem participat en els tres plens d’aquesta legislatura, dos d’extraordinaris i un d’ordinari.
En quan a les propostes presentades han estat: Millora de l’escola amb una coberta exterior a les zones de pas per evitar que els nostres infants es mullin, rellisquin, proposta que ha estat negada, però està present, per quan hi hagi pressupost. Sobre aquesta proposta hem demanat una rectificació, ja que la regidora argumentava que des de l’any 1980 no s’ha fet res a l’escola, a part de manteniment bàsic.
La resta de propostes encara no han estat contestades, la segona és la millora de la circulació a la carrer Carretera, la tercera la millora dels nostres jardins, jardineres i per últim la quarta posar una porta al carreró de l’Ateneu que dóna al carrer Major, per millorar la seguretat del passadís i després per una millora de l’espai.
La sol·licitud que s’ha demanat ha estat que a la Sala de Plens es col·loqui la Senyera i la fotografia del President de la Generalitat.
Sobre els plens destacar que els dos extraordinaris eren sobre la presa de possessió de la nova corporació el primer celebrat el dia 11 de juny. El segon Ple extraordinari, celebrat el dia 7 de juliol, anomenat també de cartipàs, es va aprovar fer les reunions del Ple cada dos mesos, els mesos imparells, el tercer dijous de mes. També es van repartir les regidories de l’equip de Govern que queden així:
Sr. David Alquézar, Alcalde- President les següents àrees d’actuació: Governació i Promoció Econòmica.
Sr. Pau Mir 1r Tinent d’Alcalde. Matèria: Medi Ambient, Cultura, Festes i Turisme.
Sra. Anna Queraltó: 2n Tinent d’Alcalde. Matèria: Joventut, Esports, Hisenda i Noves Tecnologies.
Sra. Maria Dolors Moreno. Matèria: Ensenyament, Benestar Social i Sanitat.
Sr. Ernest Brufau en matèria d’Urbanisme.
També es van establir els sous per aquesta legislatura. Són els següents:
- Alcalde 200 € per Ple i per Junta de Govern 900 €.
- 1r Tinent d’Alcalde amb dedicació parcial a l’Ajuntament, sou de 8.640 € bruts anyals.
- 2n Tinent d’Alcalde 50 € per Ple i per Junta de Govern 515 €.
- Regidors delegats per Ple 50 € i per Junta de Govern 440 €.
- Resta de regidors per ple 50 €.
El tercer Ple ja ordinari dins els punts a destacar hi ha la modificació de crèdit de diferents partides, punts 2 i 3, l’aprovació del registre electrònic i la seu electrònica de l’Ajuntament. El unt 6 sobre les Festes Locals. El punt 7 sobre les persones que integren la comissió municipal per a l’expedient de delimitació del terme municipal de Sant Martí de Tous. El punt 8 sobre la moció de suport a l’Ajuntament de les Borges Blanques. El punt 9 donar compte i ratificar els Decrets d’Alcaldia i per últim prec i preguntes.
Com podeu veure un Ple extens, però us fem un resum dels punts importants.
Destacar primerament sobre el punt 3 de l’ordre del dia que hi van haver uns quants errors en els documents que vam rebre els regidors. El regidor de CIU, va posar en evidència aquest errors que es van aclarir i modificar. Destacar de la modificació de crèdit, que vol dir això, dons senzillament que es treuen diners d’una partida i es posen en una altre partida.
Les partides que han perdut diners són la millora de vials del nuclis de Fillol i Aubareda, la rehabilitació de façanes i ha baixat el romanent que hi havia a l’Ajuntament, aquestes són les més destacables. Quines són les partides que han augmentat de diners, les retribucions dels regidors (per assistir als Plens i Junta de Govern), els manteniment dels edificis, nau industrial, Ateneu, Ajuntament, manteniment de l’enllumenat, de la xarxa d’aigües i clavegueram. Destacarem la partida d’Estudis i treballs tècnics (Obres) que passa de 88.949,80 a 95.331,97 €.
El regidor de CIU assistent al Ple es va abstenir en la votació.
Sobre els punts 4 i 5, sobre el Registre Electrònic i la Seu electrònica, va votar a favor donat que és un avenç per a l’Ajuntament, es podran registrar documents entre altres. A la web de l’Ajuntament trobareu més informació.
Es van aprovar les festes locals pels 2012, el dimarts del Sant Crist i el divendres de Festa Major.
Es van designar els membres de la Comissió municipal per a l’expedient de delimitació del terme municipal, formada pel Sr. David Alquézar, Sr. Pau Mir, Sr. Jorge Gamero, Sra. Laia Claramunt, Sr. Oriol Brufau Sra. Gemma Ribalta.
Sobre el punt número 8, la moció a favor de l’Ajuntament de les Borgues Blanques per un accident ocorregut la nit de cap d’any i que es vol imputar a l’Alcalde i la regidora de Cultura. Es va aprovar amb l’abstenció de CIU.
L’Alcalde va donar comptes dels Decrets que havia signat, del número 18 al 62.
En l’apartat de prec i preguntes el regidor de CIU, va voler saber sobre la Festa de Sant Joan, ja que hi van haver desperfectes en bústies dels veïns i veïnes de Tous. Va manifestar que es difícil actuar-hi, però se sap d’algunes actuacions i des de Benestar Social i el Jutjat de Pau s’està actuant. També va manifestar que els veïns i veïnes denunciessin els fets. Sobre el festival Tous es Llegenda, va manifestar que va anar molt bé, que s’han de millorar alguns aspectes. Sobre el pressupost d’uns 6000 €, el 25 % es de fons propi i el 75% de la Llei de Barris. La previsió és que s’autofinanci el mateix festival.
També hi van haver un parell de preguntes sobre el Banc dels aliments, sobre el lloc d’ubicació que creiem que no es el correcte i han respost que estan buscant altres solucions. També es van fer algunes preguntes relacionades amb l’escola, sobre l’estat del patí que s’estan buscant solucions i sobre la neteja dels lavabos en l’escola d’estiu, tema ja arreglat.
Com veieu fer un resum d’aquest Ple es dens però el nostre objectiu es informar, i així ho anirem fent.
Només ens queda desitjar-vos un bon estiu i unes bones vacances.
Si voleu rebre més informació us podeu adreçar al correu electrònic o demanar dia i hora de visita, estem a la vostra disposició.
claramuntrl@diba.cat
jimenezcjsp@diba.cat
Una salutació dels regidors de CIU a l’Ajuntament de Sant Martí de Tous, Laia i Josep Anton.